Skip to main content

Opel i Polski Czerwony Krzyż podjęli w tym roku wspólne działania, mające na celu promocję bezpieczeństwa na polskich drogach.

Opel został oficjalnym partnerem Polskiego Czerwonego Krzyża podczas Światowego Dnia Pierwszej Pomocy, który przypada w dniu 13 września. Zainaugurowana współpraca odbywa się pod auspicjami Stowarzyszenia Partnerstwo dla
Bezpieczeństwa Drogowego, którego obydwie instytucje są członkami. – Nawet najbardziej innowacyjne systemy nie zastąpią właściwych nawyków kierowców. Dlatego też uważam, że Światowy Dzień Pierwszej Pomocy jest świetną okazją do zwiększenia stanu wiedzy i umiejętności w tym zakresie. Jesteśmy zaszczyceni, że naszym partnerem w tych działaniach został Polski Czerwony Krzyż, organizacja będąca liderem w prowadzeniu działań edukacyjnych oraz kursów udzielania pierwszej pomocy – mówi Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland dodaje Mieczkowski.

03 Opel jpg

Jak ważna jest błyskawiczna reakcja na miejscu zdarzenia pokazują dane. Szybkie działanie może zwiększyć szanse przeżycia osób poszkodowanych aż o 75 proc. Z kolei opóźnienie resuscytacji o minutę powoduje spadek szans przeżycia aż o 10 proc. – Chcemy wspólnie z marką Opel zwiększyć świadomość uczestników ruchu drogowego, jak kluczowy jest czas reakcji w momencie nieoczekiwanego zdarzenia oraz, wykorzystując sieć dealerską Opla w całej Polsce, aktywnie promować edukację z zakresu pierwszej pomocy – mówi dr Jerzy Zaborowski, dyrektor generalny Polskiego Czerwonego Krzyża.

01 Opel jpg

W weekend 13-14 września, w ramach obchodów Światowego Dnia Pierwszej Pomocy w 49 salonach sprzedaży Opla w całej Polsce odbyły się dni otwarte promujące bezpieczeństwo na drodze. W tych dniach wszyscy chętni mogli wziąć udział w specjalnych pokazach przygotowanych przez ratowników i instruktorów Polskiego Czerwonego Krzyża i dowiedzieć się, m.in., jakie można podjąć działania prewencyjne, aby zminimalizować ewentualne skutki niebezpiecznego zdarzenia na drodze, jak prawidłowo wezwać pomoc oraz w razie konieczności jej udzielić. Pokazy odbywały się z wykorzystaniem specjalnych fantomów szkoleniowych. Ratownicy i instruktorzy Polskiego Czerwonego Krzyża udzielali informacji na temat pierwszej pomocy. W wybranych salonach dodatkową atrakcja były m.in.: symulatory dachowania, symulatory działania poduszki powietrznej, alkogogle, pokazy straży pożarnej. Ponadto osoby, które odwiedzały salony Opla otrzmywały upominki w postaci apteczek, odblasków, opasek.

02 Opel jpg

W ramach Światowego Dnia Pierwszej Pomocy, PZU i Polskie Stowarzyszenie Motorowe prezentowało symualatory dachowania i zderzeń w warszawskim salonie Opla, przy ul. Radzymińskiej 334.