Opel i Polski Czerwony Krzyż podjęli w tym roku wspólne działania, mające na celu promocję bezpieczeństwa na polskich drogach.
Opel został oficjalnym partnerem Polskiego Czerwonego Krzyża podczas Światowego Dnia Pierwszej Pomocy, który przypada w dniu 13 września. Zainaugurowana współpraca odbywa się pod auspicjami Stowarzyszenia Partnerstwo dla
Bezpieczeństwa Drogowego, którego obydwie instytucje są członkami. – Nawet najbardziej innowacyjne systemy nie zastąpią właściwych nawyków kierowców. Dlatego też uważam, że Światowy Dzień Pierwszej Pomocy jest świetną okazją do zwiększenia stanu wiedzy i umiejętności w tym zakresie. Jesteśmy zaszczyceni, że naszym partnerem w tych działaniach został Polski Czerwony Krzyż, organizacja będąca liderem w prowadzeniu działań edukacyjnych oraz kursów udzielania pierwszej pomocy – mówi Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland dodaje Mieczkowski.

Jak ważna jest błyskawiczna reakcja na miejscu zdarzenia pokazują dane. Szybkie działanie może zwiększyć szanse przeżycia osób poszkodowanych aż o 75 proc. Z kolei opóźnienie resuscytacji o minutę powoduje spadek szans przeżycia aż o 10 proc. – Chcemy wspólnie z marką Opel zwiększyć świadomość uczestników ruchu drogowego, jak kluczowy jest czas reakcji w momencie nieoczekiwanego zdarzenia oraz, wykorzystując sieć dealerską Opla w całej Polsce, aktywnie promować edukację z zakresu pierwszej pomocy – mówi dr Jerzy Zaborowski, dyrektor generalny Polskiego Czerwonego Krzyża.

W weekend 13-14 września, w ramach obchodów Światowego Dnia Pierwszej Pomocy w 49 salonach sprzedaży Opla w całej Polsce odbyły się dni otwarte promujące bezpieczeństwo na drodze. W tych dniach wszyscy chętni mogli wziąć udział w specjalnych pokazach przygotowanych przez ratowników i instruktorów Polskiego Czerwonego Krzyża i dowiedzieć się, m.in., jakie można podjąć działania prewencyjne, aby zminimalizować ewentualne skutki niebezpiecznego zdarzenia na drodze, jak prawidłowo wezwać pomoc oraz w razie konieczności jej udzielić. Pokazy odbywały się z wykorzystaniem specjalnych fantomów szkoleniowych. Ratownicy i instruktorzy Polskiego Czerwonego Krzyża udzielali informacji na temat pierwszej pomocy. W wybranych salonach dodatkową atrakcja były m.in.: symulatory dachowania, symulatory działania poduszki powietrznej, alkogogle, pokazy straży pożarnej. Ponadto osoby, które odwiedzały salony Opla otrzmywały upominki w postaci apteczek, odblasków, opasek.

W ramach Światowego Dnia Pierwszej Pomocy, PZU i Polskie Stowarzyszenie Motorowe prezentowało symualatory dachowania i zderzeń w warszawskim salonie Opla, przy ul. Radzymińskiej 334.



